سی و سومین دوره مسابقات سراسری حفظ

سی و سومین دوره مسابقات سراسری حفظ ، قرائت ، ترتیل و مفاهیم قرآنی کریم کشور از 12 تا 16 اسفند ماه در شهر تاریخی یزد برگزار می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما حسین فراست تهیه کننده این برنامه که پوشش تلویزیونی این دوره از مسابقات را به عهده دارد گفت : مسابقات که در سالن هلال احمرشهر یزد برگزار می شود در بخش برادران میان 180 شرکت کننده و در بخش خواهران بین 170 نفر  برگزار می شود .

2

وی افزود افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآنی کریم کشور روز پنج شنبه 12 اسفند ماه با حضور رضایار قائم مقام رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، استاندار یزد و حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ساعت 9 تا 11 صبح است .

فراست گفت : اختتامییه این دوره از مسابقات که در شهر یزد برگزار می شود با حضور علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز دوشنبه 16 اسفند ماه ساعت 15 تا 18 عصر خواهد بود .

این تهیه کننده ادامه داد شبکه قرآن و معارف سیما از برگزاری سی و سومین دوره مسابقات حفظ ، قرائت ، ترتیل و مفاهیم قرآنی کشور 8 برنامه تولیدی پیرامون مسابقات ، مصاحبه با نفرات برتر، مصاحبه با مسئولان برگزاری و هیئت داوران تهیه می کند که از شبکه پخش می شود.

 

228 تلاوت از استاد ابوالعینین شعیشع

228 تلاوت از استاد ابوالعینین شعیشع




دانلود در ادامه مطلب
ادامه نوشته

برترين‌های مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان

به گزارش خبرنگار ايكنا ، در مرحله نهايی سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان كه عصر امروز،‌ سه‌شنبه، 21 دی‌ماه، برگزار شد، محمد خطيبی، نماينده ايران در رشته حفظ كل و حامد ولی‌زاده، در رشته قرائت قرآن، رتبه‌های اول را كسب كردند.

بدرالدين عبدالحكيم الورفانی از كشور ليبی و محمد سالم غزالی از كشور اندونزی به ترتيب جايگاه دوم و سوم اين مسابقات را در رشته حفظ كل قرآن كريم به خود اختصاص دادند.همچنين سيدحميدالله هاشمی از كشور افغانستان و سيدثمرالدين صمداف از كشور تاجيكستان به ترتيب مقام های دوم و سوم رشته قرائت قرآن را به خود اختصاص دادند.جايزه نفر اول، 10 هزار دلار معادل يك صد ميليون ريال، نفر دوم هشت هزار دلار معادل هشتاد ميليون ريال و نفر سوم پنج هزار دلار معادل پنجاه ميليون ريال است.يادآوری می شود، در رشته حفظ، محمد سالم غزالی از كشور اندونزی، الحارث ابراهيم احمد المكاشفی از كشور سودان، محمد خطيبی از ايران، راشد حسين علی الحميصی از كشور اردن و بدرالدين عبدالحكيم الورفانی از كشور ليبی موفق شدند به مرحله نهايی راه يابند.همچنين در رشته قرائت، محمد توحر از كشور اندونزی، حامد ولی‌زاده از كشور ايران، سيد حميدالله هاشمی از كشور افغانستان، سيد ثمرالدين صمداف از كشور تاجيكستان و علی فلاح خشان از كشور ‌عراق به عنوان نفرات راه‌يا‌فته به مرحله نهايی هستند.

اختتاميه و اهدای جوايز به نفرات برتر از ساعت 19 تا 21 در محل برگزاری اين مسابقات در تالار صبا مركز همايش های صدا و سيمای استان خراسان رضوی واقع در خيابان امام خمينی(ره) برگزار شد .


به نقل از تلاوتها (سایت استاد ولیزاده نفر اول رشته قرائت)

سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان/ نماينده ايران در رشته قرائت:



برنامه‌ريزی دقيق در مسابقات باعث افزايش تمركز متسابقان می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: نماينده جمهوری اسلامی ايران در رشته قرائت در سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان، برنامه‌ريزی دقيق در مسابقات و مشخص شدن قرعه را قبل از صحنه رقابت، باعث كاهش اضطراب قاری و نهايتاً اجرای بهتر وی عنوان كرد.

«حامد ولی‌زاده»، 22 ساله، نماينده جمهوری اسلامی ايران در رشته قرائت در سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن معرفی خود، گفت: من قرائت قرآن كريم را از هفت سالگی و البته نه به صورت حرفه‌ای و با تشويق‌های برادرم كه خود قاری قرآن بود، آغاز كردم.

اين قاری ممتاز شهرستان اروميه و دانشجوی دانشگاه علوم پزشكی، ادامه داد: من بحث حرفه‌ای قرائت را از سن 14 سالگی اغاز كردم و در مسابقات كشوری كه تاكنون حضور پيدا كردم، موفق به كسب 18 رتبه كشوری در رشته‌های قرائت و اذان شدم.

وی افزود: مسابقات قرآن در ايران حقيقتاً جای خود را پيدا كرده است ولی نبايد صرفاً اين سابقه را با كشورهای ديگر كه مسابقات قرآن را برگزار می‌كنند، مقايسه كرد زيرا هر كشوری شرايط خاص خود را برای برگزاری دارد. مسابقات بين‌المللی ايران، مطمئناً بهتر از مسابقات مالزی است.

وی بيان كرد: باوجود اين اختلاف كيفی بين مسابقات قرآن ايران و مالزی، آنچه كه باعث می‌شود توجه بيشتری به مسابقات مالزی شود، سابقه اين كشور در برگزاری مسابقات قرآن است كه بيش از پنجاه دوره مسابقات بين‌المللی قرآن را برگزار كردند.

نماينده جمهوری اسلامی ايران در رشته قرائت در سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان تصريح كرد: مسابقات قرآن دانشجويان نيز سطح بسيار قابل قبولی قرار دارد ولی اگر در اين مسابقات استرس و اضطراب را از متسابقان با برنامه‌ريزی دقيق‌تر كم كنند، كيفيت مسابقات ارتقا می‌يابد.

 حامد ولی‌زاده:
مسابقات قرآن در ايران حقيقتا جای خود را پيدا كرده است ولی نبايد صرفا اين سابقه را با كشورهای ديگر كه مسابقات قرآن را برگزار می‌كنند مقايسه كرد زيرا هر كشوری شرايط خاص خود را برای برگزاری دارد. مسابقات بين‌المللی ايران، مطمئنا بهتر از مسابقات مالزی است

وی خاطرنشان كرد: به طور مثال اگر در مسابقات قرآن نيز مانند ساير رشته‌های رقابت، مكان و وضعيت سيستم صوت مشخص باشد و يا قسمتی را كه بايد تلاوت كند و زمان اجرای برنامه از قبل مشخص باشد، تمامی اين موارد باعث كاهش اضطراب قاری و حافظ و در نتيجه اجرای بهتر می‌شود.

ولی‌زاده تصريح كرد: در مسابقات قرآن اوقاف سابقاً مرسوم بود كه قرعه قاريان از قبل مشخص می‌شد و قاری فرصت بيشتری برای تمرين بر روی آن بخش را داشت. به همين ترتيب وقتی مشخص شود كه آن متسابق نفر چندم برای رقابت است، می‌تواند برنامه‌ريزی بهتری داشته باشد و اين مسئله باز هم در ارائه اجرای بهتر كمك می‌كند.

وی يادآور شد: مسابقات قرآن نبايد در صبح برگزار شود زيرا به اتفاق نظر همه كارشناسان، در زمان صبح، صدا برای تلاوت آماده نيست و بهترين زمان بعد از ظهر يا غروب است. قرائت قرآن يك هنر است و در ارائه هنر، شرط لازم برای اجرای خوب، كاهش اضطراب محيطی است.

ایکنا

نمایندگان ایران در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان معرفی شدند

«محمد خطیبی» حافظ کل و «حامد ولی‌زاده» قاری قرآن پس از حضور در آزمون مرحله انتخابی، به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برای حضور در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان معرفی شدند.

 رقابت‌های مرحله انتخابی دو نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های حفظ کل و قرائت قرآن به منظور حضور در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان امروز، ۲۹ آذرماه، ساعت ۸ صبح در محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور برگزار شد.

این مرحله دو ساعت زمان برد و در پایان هیئت داوران «محمد خطیبی» و «حامد ولی‌زاده» را به ترتیب برای حضور در رقابت‌های حفظ کل و قرائت قرآن کریم سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان برگزیدند.

در این مسابقه «محمد خطیبی»، نفر اول رشته حفظ کل قرآن و «حامد ولی‌زاده»، نفر اول رشته قرائت تحقیق قرآن برگزیده بیست و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران و نیز «ابوذر کرمی»، نفر اول رشته حفظ کل قرآن و «مجید فقیه» نفر اول رشته قرائت تحقیق، برگزیده بیست و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

شایان ذکر است که «ابوذر کرمی» و «مجید فقیه» به عنوان ذخیره نمایندگان ایران در این مسابقات خواهند بود تا در صورت حضور نیافتن نفرات اول در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، این دو جانشین نفرات اصلی شوند.

رقابت‌ امروز با حضور داوران ممتاز و بین‌المللی «رحیم خاکی» داور رشته لحن، «مهدی قره‌شیخلو» رشته تجوید، «امیر آقایی» رشته حُسن حفظ، «سیدعلی سرابی» رشته وقف و ابتدا و «احمد ابوالقاسمی» رشته صوت قرآن، برپا شد.

یادآور می‌شود، نحوه انتخاب این چهار نفر از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور به این نحو اعلام شد که در هر رشته باید یک نفر از ایران در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان حضور داشته باشد، بدین دلیل از نفرات اول دو دوره‌ بیست و چهارم و بیست و پنجم جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم دعوت به عمل آمد و آزمون انتخابی با حضور داوران ممتاز و بین‌المللی برگزار شد.

سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی ۱۹ تا ۲۲ دی‌ماه سال جاری و با همکاری استانداری خراسان رضوی و سایر نهادهای فرهنگی و قرآنی کشور برگزار می‌شود.


برای مشاهده عکس های این رقابت به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

تلاوت علیرضا موسوی در بیت رهبری

سایت تلاوتها

 دانلود تلاوت تصویری سید علیرضا موسوی - سوره فاطر و طارق



نتایج مسابقات اذان و ابتهال و تواشیح اردبیل

این مسابقات که از روز ششم تا هشتم آذرماه در استان اردبیل و در رشته های همخوانی، مدیحه سرایی، اذان و ابتهال برگزار شد، برگزیدگان خود را به شرح ذیل معرفی کرد.
بنابر این گزارش، هیات داوران پانزدهمین دوره مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، گروه های «طارق» از آذربایجان شرقی به سرپرستی محمد حسین بلاغی، «عروه الوثقی» از خراسان رضوی به سرپرستی روح الله طوسی، «طه» از آذربایجان شرقی به سرپرستی حسین قربانی، «سبحان» از اصفهان به سرپرستی مجتبی مینوتن و «معراج» از بوشهر به سرپرستی سید حبیب الله حسینی را به ترتیب به عنوان گروه های برتر و مقام های اول تا پنجم این دوره از مسابقات معرفی کرد.

  گروه تواشیح طارق تبریز - گروه اول مسابقات حسین رفیعی - نفر اول رشته ابتهال
همچنین هیات داوران سومین دوره مسابقات سراسری اذان کشور، برگزیدگان خود را به این شرح معرفی کرد که بر اساس این رای، «محمدرضا حق شناس» از اصفهان، «محمدکاظمی» از تهران، «محسن رشیدی» از خراسان رضوی، «محمدکاظم قاسمی» از مازندران و «سیدحامد ابطحی» از بوشهر به ترتیب مقام های اول تا پنجم این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.
هیات داوران دومین دوره مسابقات سراسری ابتهال، پس از بررسی نتایج به دست آمده از آراء، نفرات برگزیده خود را به این ترتیب معرفی کرد، براین اساس «حسین رفیعی» از گیلان، «محمدعلی شیعه» از خراسان رضوی، «حسن حکیمی از تهران، «مصطفی قاسمی» از مازنداران و «یوسف قاسمی» از زنجان به ترتیب مقام های اول تا پنجم رشته ابتهال را به خود اختصاص دادند.

مراسم اختتامیه و اهداء جوایز به برگزیدگان عصر روز دوشنبه، هشتم آذرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین «محمدی» نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه و جمعی از مسوولان استان اردبیل در سالن فدک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل برگزار شد .

به نقل از تلاوتها

دانلود قرآن کریم به 14 زبان مختلف با ترجمه The Holy Quran Multi Languages Translation

قرآن کتاب دینی مسلمانان است که می توان با عمل به رهنمود های آن راه رستگاری را یافت. حال آنکه در سالیان اخیر اقدامات بسیاری صورت گرفته است تا چهره اسلام به جهانیان نشان داده شود. اما شاید یکی از مؤثرترین روش هایی که می توان در جهت تبلیغ دین به آن اشاره کرد ترجمه کتب آسمانی به زبان های مختلف است تا از این طریق همه مردم با زبان های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند و از محتویات آن مطلع شوند. از این رو سایت مرجع دریافت نرم افزار مجموعه ای آماده کرده است که در آن می توانید قرآن را به 14 زبان زنده دنیا قرائت نمایید و البته یکی از این زبان ها نیز زبان شیرین پارسی است.

ترجمه قرآن کریم به این زبان ها در این مجموعه موجود است :
چینی
انگلیسی
اردو، آلبانیایی
بوسنیایی
فرانسوی
آلمانی
یونانی
پارسی
روسی
اسپانیایی
و ...

دانلود رایگان فایل دانلود رایگان فایل
حجم فایل حجم فایل: 646 MB
پسورد فایل پسورد  get4pc.com می باشد.
پسورد فایل راهنمای استفاده از فایلهای دانلود شده

امید به رحمت

 

شخصی را به جهنم می‌بردند.

 در راه بر می‌گشت و به عقب خيره میشد.

ناگهان خدا فرمود: او را به بهشت ببريد.

فرشتگان پرسيدند چرا؟

 پروردگار فرمود: او چند بار به عقب نگاه کرد ….. او اميد به بخشش داشت.

شجاعت یعنی چی؟

در یکي از دبيرستان ها هنگام برگزاري امتحانات سال ششم دبيرستان به عنوان موضوع انشا اين مطلب داده شد که ”شجاعت يعني چه؟”

محصلي در قبال اين موضوع فقط نوشته بود : ”شجاعت يعني اين”

و برگه ي خود را سفيد به ممتحن تحويل داده بود و رفته يود !

اما برگه ي آن جوان دست به دست دبيران گشته بود و همه به اتفاق و بدون …استثنا به ورقه سفيد او نمره 20 دادند .

فكر ميكنيد اون دانش آموز چه كسي مي تونست باشه؟ دکتر علی شریعتی